07 octombrie, 2013

Jurnal de dietă #9

 
Aşa cum am promis pe pagina de Facebook, azi revin cu un scurt review despre ultimul program de exerciţii pe care l-am terminat - Ripped in 30, de aceeaşi minunată Jillian Michaels.
Rezultatele nu au fost la fel de spectaculoase ca la 30 Day Shred, dar nici nu avea cum atâta timp cât am dat jos kilogramele în plus care nu-mi dădeau pace şi acum muncesc la definire şi tonifiere. Iar astea vin muuult mai greu decat slăbitul în sine.
Ripped in 30 este construit pe acelaşi principiu ca şi 30 Day Shred (puteţi citi aici părerea mea despre el), combinând exerciţii de forţă, cardio şi abdomene - 3 minute forţă, 2 minute cardio şi un minut abdomene. Programul este împărţit pe patru nivele, fiecare a câte şapte zile. La mine a durat ceva mai mult să-l termin, întrucât nu m-am ţinut de el aşa cum mi-aş fi dorit şi cum ar fi trebuit, la modul c-am avut o săptămână spre exemplu cand am făcut de doar trei ori. 
Este recomandat ca programul să fie facut de cinci-şase ori pe săptămână. Instrumentele de care aveţi nevoie pentru acest program sunt aceleaşi ca la 30 Day Shred - 2 greutăţi şi-o saltea. Greutăţile cu care eu lucrez în prezent sunt de 1,5 kg fiecare. Dacă sunteţi însă la început, vă recomand să începeţi cu unele mai mici, de jumătate de kilogram. Noutatea programului este că în cele patru săptămâni, nu se repetă absolut niciun exerciţiu, nici măcar cele de încălzire. Fiecare săptămână are exerciţiile sale, exerciţii pe care nu le veţi mai întâlni în următoarea săptămână. 
Deşi unele dintre exerciţii îmi erau deja familiare din 30 Day Shred, pe care l-am urmat de două ori consecutiv, Ripped in 30 mi s-a părut ceva mai solicitiant. Şi asta o spun acum, după ce-am dezvoltat oarece rezistenţă şi am evoluat destul de mult în sensul ăsta. Dacă sunteţi începătoare şi doriţi să începeţi unul dintre programele lui Jillian, recomand clar 30 Day Shred.

M-am chinuit mult cu programul asta. Şi nu din cauză că este nemaipomenit de greu, ci din cauza programului meu haotic din ultima perioadă şi a întâmplărilor neaşteptate din viaţa mea, care s-au succedat la foc continuu. Mulţumirea pe care-o am este că totuşi nu am renunţat la sport, ci am continuat - mai impiedicat ce-i drept - dar nu am renunţat. Iar în zilele când nu-mi fac exerciţiile, chiar le duc dorul. Mi-au intrat în sânge şi nu mă mai vad existând fără să le fac. Nu am ajuns încă acolo, dar sunt convinsă că mai devreme sau mai târziu voi ajunge. 

Oricum, schimbările pe care le văd la corpul meu nu încetează să mă surprindă. Când voi trage linie la finalul acestui an, voi şti c-am realizat ceva extrem de important pentru mine de care sunt extrem de mândră. Şi sper ca relaţia mea cu sportul să fie ca-n poveşti, până la adânci bătrâneţi. Stau uneori şi mă gândesc cât de fraieră am putut fi că nu am făcut acest pas atunci când eram mai tânără, pe la 20 de ani. Cred însă că niciodată nu e prea târziu şi mă felicit pentru decizia luată. Poate că pare că mă laud şi chiar aşa şi e :))  
Planul este să mă apuc de Ripped in 30 din nou şi să-l fac de cel puţin 5 ori pe săptămână. Cu excepţia zilei de luni, săptămâna trecută am reuşit în sfârşit să mă mobilizez să mă trezesc mai devreme cu o oră decât în mod normal şi să-mi fac exerciţiile. Ştiu c-am mai zis, dar o mai zic o dată: este o diferenţă uriaşă între exerciţiile făcute dimineaţa şi cele făcute seara. Cel puţin în cazul meu. Chiar dacă mă lovesc de toţi pereţii când mă trezesc şi nu-mi pot dezlipi ochii de somn, după primele minute de încălzire situaţia se schimbă complet. Energia pe care o am dimineaţa după o noapte de somn (!!!) este incomparabilă cu cea pe care o am seara după o zi de muncă(!!!). Deşi am făcut aceleaşi exerciţii, atunci când am reînceput să le fac dimineaţa, am făcut din nou febră musculară. Nu mai făcusem febra musculară de nici nu mai ştiu cand! Şi asta pentru că am depus de două ori mai multă pasiune decât seara, când de multe ori le făceam ca să fie făcute.

Sunt convinsă că multe dintre voi vă gândiţi cum o duc şi cu dieta. Aşa cum am mai menţionat în câteva rânduri, nu am ţinut o cură de slăbire, ci am încercat să-mi schimb regimul de viaţă. Asta înseamnă că mi-am schimbat putin alimentaţia, însă nu la un nivel drastic. Da, nu am mâncat niciodată anul asta la McDonald's, doar o singură dată la KFC, sucuri beau o dată pe lună maxim şi chestii de genul. Ce-i drept este că în ultima perioadă am cam abuzat de dulciuri. La modul că dragul meu prieten mi-a cumparat într-o zi o sacoşă plină cu ciocolată, în altă zi mi-a adus un tort, în alta o sacoşă plină cu Mars (ciocolata mea preferată). Am mai dat din ele, dar am şi băgat în mine.

Ideea e că nu tre' să vă transformaţi viaţa într-un şir de frustrări pentru a slăbi câteva kilograme. Bineînteles asta cu condiţia să nu vă doriţi să slăbiţi 5 kilograme în 5 zile. Când văd titluri din astea jur că mi se zbârleşte carnea pe mine! Nu credeţi asa ceva, doamnelor! Sunt abureli şi aiureli!

Mai jos vă las trailer-ul pentru Ripped in 30 să vă faceţi o idee despre ce e vorba. Şi dacă aveţi orice fel de întrebări, vă rog să mi le lăsaţi în comentarii. Chiar dacă vor răspunde mai greu la ele, voi răspunde :)

Vă promit că dacă vă apucaţi de unul dintre programele lui Jillian şi dacă vă controlaţi puţin alimentaţia, veţi vedea rezultate! Cu cât aveţi mai multe kilograme în plus, cu atât rezultatele vor fi mai dramatice. Iar asta vă va încuraja să mergeţi mai departe!