20 ianuarie, 2015

Cele mai mișto 5 locuri unde să ieși în București - GUEST POST

dorian ilie 
Pentru astăzi, am un invitat special pe blog. Este vorba de prietenul meu, Dorian (nu prieten din ăla).
Dorian, acest socialite al Capitalei, știe multe-multe locuri din București. Așa că l-am invitat să scrie despre cele care-i plac cel mai mult. Enjoy!
"De câteva luni, Andreea mă bate la cap să scriu despre locurile mele preferate din București. Locuri unde merg să mănânc, să beau un vin, să bag un smoothie sau pur și simplu să dau pe gât un ceai din plante nemaîntâlnite și nemaivăzute, precum mușețelul de Bărăgan. De fiecare dată am găsit scuze, ba mi-e lene, ba nu am chef, ba ia uite au reduceri la Pull & Bear, din astea. Dar acum la început de an, parcă am intrat în priză și mi-a revenit cheful de scris. Așa că fără prea multe antreuri, aștern mai jos locurile mele favorite din București, unde merg (și) să mănânc. Ordinea e aleatorie.
EDEN BISTRO
În Eden Bistro (Calea Victoriei 107) am reușit să ajung de abia anul acesta, chiar dacă e deschis din toamnă.
Prima impresie: not bad at all. Are o atmosferă relaxată, nepretențioasă, cu mulți tineri și (uneori) copii mici care zburdă printre mese. Pe pereți sunt tot felul de afișe publicitare pentru filme sau proiecte de arhitectură.
Puncte tari: diversitatea mâncărurilor și băuturilor. Eu am mâncat ton la grătar cu sparanghel și legume sote și am băut un smoothie de sfeclă, banane, portocale și mere (campania #detox2015 a început. Și probabil s-a și sfârșit). Prietenii mei s-au dedat la niște torturi de lămâie cu bezea foarte bune, adică nu erau foarte dulci. În general, mâncarea este healthy-fusion oriented.
Puncte slabe: în salonul unde am stat noi se fuma (cam mult). Apoi, ospătarul, chiar dacă foarte simpatic și cu niște ghete galbene pretty cool, era cam zăpăcit și ne-a întârziat comenzile. La sfârșit l-am iertat că era prietenos și ne-a adus și o sticla cu apă, moca.
Ce-mi vine în cap când mă gândesc la Eden Bistro : alimentară, minimalism, healthy, legume, sucuri de fructe, soare.
Notă: 7 din 10
M60
M60 (Mendeleev 2) e cea mai mișto surpriză din 2014 în materie de going out dâmbovițean. În primul rând pentru că nu se fumează și pentru că la două ore după ce-am plecat, nu put ca și cum aș fi petrecut o zi la afumătorie.
Prima impresie: foarte cool și fresh. M60 mi s-a părut mai degrabă un open space decât un spațiu cu mese corect aranjate după o rețetă prestabilită. Poți să stai la fereastră, în mijloc pe o canapea, la mese sau la bar. Când am fost eu, era seară iar lumina era caldă difuză, muzica perfectă, o combinație de jazz cu electro.
Puncte tari: design-ul. M60 continuă trendul locurilor de going out din București de inspirație nordică. Design-ul este minimalist, curat și te îmbie la chestii cozy, precum activități de lecturare a lui New Yorker sau Monocle, aflate și ele în dotare.
Puncte slabe: spațiul este relativ mic, așă că mai tot timpul nu găsești locuri. Am încercat de câteva ori să merg în timpul zilei (în weekend) și n-am găsit nimic. Ziceau la un moment dat că o să lanseze un sistem de rezervări, însă poate ar fi bine să mărească spațiul.
Ce-mi vine în cap când mă gândesc la M60: urban, cool, sufragerie, cozy, aperitive, lumină caldă, smooth silky jazz.
Notă: 9 din 10
La Alt Shift (Constantin Mille 4) am fost cel mai des anul trecut. Locul, amplasat strategic fix deasupra Controlului, e deschis tot în 2014, însă în foarte scurt timp a devenit locul-unde-trebuie-să-faci-rezervare-dacă-vrei-să-mergi. Am avut câteva intenții eșuate de a merge fără rezervare (la orice oră).
Prima impresie:  este o prelungire culinară a Controlului. Are un design industrial care combină foarte bine metalul și sticla cu lemnul și cărămida. Spațiul e luminos, iar canapelele de pe margine sunt foarte confortabile. Mulți tineri, în special oameni din agenții și industriile creative o ard chill și chatty. Barul arată foarte bine și poți să te cocoți acolo să bei un pahar de vin fără ca cineva să se uite precumcurca-n lemne la tine.
Puncte tari: mâncarea. Porțiile sunt mari și mâncarea foarte gustoasă. Salatele sunt diverse și conțin tot felul de combinații mișto. Prima dată țin minte că am mâncat o salată cu nuci, gorgonzola, struguri, portocale, rucola și curcan. După aia m-am dedat la cel mai beton desert din oraș, plăcintă cu mere și caramel fierbinte. #drool
Puncte slabeservirea este cam slow, însă merită așteptarea. Fiind tot timpul arhiplin, cei care servesc sunt tot timpul în priză, însă la sfârșit ești prea satisfăcut ca să mai comentezi ceva. Ah și fumul pe care-l tai cu drujba dacă nimerești la fumători.
Ce-mi vine în cap când mă gândesc la Alt Shift: Berlin, arhitectură, industrial, galben, creativ, dulce
Notă: 8 din 10
La Switch.eat (Horei 34) am fost doar de două ori până acum, însă chimia a fost foarte bună de la început. Spațiul e mare, are și etaj, mâncarea este delicioasă, iar oamenii de la bar sunt prietenoși și zâmbăreți.
Prima impresie: este the-go-to-place pentru burgeri, scaune colorate și o atmosferă liniștită și relaxată. Switch.eat este genul de loc unde vii să ai parte de liniște și să stai la o bârfă (două, trei) cu prietenii, după o zi lungă. Overall, chill is the new thrill.
Puncte tari: burgerii. Dacă îți plac burgerii și n-ai mâncat măcar o dată la Switch.eat, atunci nu-ți plac burgerii cu adevărat. Au burgeri cu tot felul de cărnuri, de la bine făcuți la aproape cruzi, plus burgeri vegetarieni, așadar fiecare primește ce poftește. Nu sunt cel mai mare fan al burgerilor, însă din când în când mă dedau la astfel de păcate culinare. Pe lângă asta mai au și niște salate apetisante la gust și la aspect, de exemplu salata cu nuci, sfeclă, struguri și măr. Dubios de bun.
Puncte slabe: accesul. Nu e nici în centru și nici nu e foarte aproape de vreo gură de metrou, astfel că e cam incomod și îți testează rezistența, mai ales dacă e frig afară. Nu mă înțelegeți gresit, salut orice bar/restaurant/pub care se deschide în afara Centrului Vechi, însă ar fi ideal dacă ar fi în apropierea unui metrou. 
Ce-mi vine în cap când mă gândesc la Switch.eat: burgeri, copaci, culori, terasă acoperită, cabană, iarnă.
Notă: 8 din 10
Pe la LOKAL (Mihai Eminescu 57A) am bântuit cam toată vară și aproape toată toamna, cât s-a putut sta afară. Terasa e foarte mișto, au un nuc mare și bătrân care atârnă poetic deasupra meselor, evocând așa, o senzație de huzur la umbra pomului, completată ideal de o limonadă cu ghimbir și mentă și asezonată cu un soare cald de septembrie.
Prima impresie: locul perfect pentru a lenevi afară. Canapele sunt mari, comode și sunt răsfirate prin grădina mare și umbroasă. Casa, amplasată în mijloc, are un aer foarte boem, iar cei care servesc sunt mai mult decât prietenoși și relaxați. Overall, îți dă un sentiment de viața-la-conacul-meu-foarte-mișto-de-la-țară.
Puncte tari: meniul. E cu mâncăruri foarte puține, însă foarte bune și deosebite. Faptul că au puține chestii face alegerea mai ușoară, în comparație cu meniurile nesfârșite din alte locuri, unde stai jumătate de oră să te hotărăști. Îmi place mult somonul cu risotto și tortul de ciocolată cu ardei iute. Un alt punct tare este că oamenii de acolo sunt printre cei mai neconstipați din câți am văzut prin alte locuri. Totul e pă chill și nimeni nu e exagerat de politicos și zâmbăreț, sau din contră să dea afară mârlănia din el.
Puncte slabe: aerisirea. În casă se fumează, astfel că iarna dacă stai prea mult în fum, începi să plângi și nu de la emoția că ai auzit vreo piesă de-a lui Whitney Houston din tinerețe, ci pur și simplu că nu mai există aer disponibil pentru respirat. Am fost la o petrecere în decembrie acolo și am stat numai cu geamurile deschise ca să putem avea și noi o viață. Oameni buni, e horror, și nu doar pentru nefumători, că nu doar ei tre' să respire.
Ce-mi vine în cap când mă gândesc la LOKAL: livadă, somon, limonadă, vară, nuc, grădină, chill
Notă: 9 din 10 pe timp de vară. 6 din 10 pe timp de iarnă"

Îi mulțumesc lui Dorian, pentru că și-a făcut timp să scrie această postare sper eu folositoare, nu doar pentru cei din București, ci și pentru cei care sunt în vizită în minunata noastră Capitală. Voi ați mers în vreunul dintre aceste locuri?