15 octombrie, 2014

Rutina mea de îngrijire a tenului toamnă/iarnă - dimineața

 
De vreo două săptămâni, mi-am schimbat rutina de îngrijire a tenului și am adaptat-o noului sezon.
Mi-am construit o rutină beton, zic eu, și pentru asta vreau să-i mulțumesc lui Jully cu care m-am sfătuit. Ca să nu fie o postare foarte lungă, astăzi o să vă arăt doar rutina de dimineață, urmând să v-o arăt și pe cea de seară săptămâna viitoare. 
Dar, pentru început, să vă spun câteva lucruri despre tenul meu, pe care poate nu le cunoașteți, mai ales dacă sunteți cititoare mai noi ale blogului. Tenul meu este mixt: porțiuni deshidratate (în jurul gurii și nasului), porțiuni ușor grase (zona T) și restul normal. De asemenea, mă confrunt cu melasmă (frunte și obraji), linii fine spre riduri (am 34 de ani) și coșuri ocazionale. 
Primul lucru pe care-l fac imediat ce m-am spălat pe dinți este să-mi curăț tenul. M-am obișnuit să nu sar peste acest pas, necesar pentru eliminarea transpirației de peste noapte și resturilor de produse pe care le-am folosit cu o seară înainte. Foarte rar folosesc loțiune micelară, dar de obicei folosesc un gel de curățare. Momentan folosesc gelul spumant purifiant GEROVITAL H3 Derma+, despre care-am scris aici. Nu-l folosesc singur, ci în combinație cu un burețel de la EcoTools, pentru un efect abraziv foarte foarte ușor. 
După ce îmi usuc fața, aplic imediat o loțiune tonică exfoliantă, ce conține acid glicolic. Momentan o folosesc pe cea de la REVIVA LABS, despre care-am scris aici.
În timp ce aceasta se usucă, aplic crema de ochi. Polyphenol C15 de la CAUDALIE este cea pe care o folosesc acum. Puteți citi aici despre ea. Este hidratantă, ușoară și intră imediat în piele.
Când tenul este uscat complet, aplic crema tratament Resist Pure Radiance Skin Brightening de la PAULA'S CHOICE. Nu foarte mult, ci cam cât un bob de fasole. Are un efect iluminator imediat, fiind de culoare roz cu mici particule iluminatoare. Se întinde foarte ușor, având un efect siliconat. Lasă pielea fină-fină, la fel cum o fac bazele de machiaj. Nu vă pot spune mai multe despre ea deocamdată, pentru că am început s-o folosesc de pe la finalul lui septembrie.
Ultimul pas este aplicarea cremei cu factor de protecție. Nu sar niciodată peste acest pas, fie că stau în casă, fie că e iarnă. Razele UVA, care reprezintă 95% din razele care ating suprafața Pământului, trec și prin sticlă, și prin nori. Acestea cauzează îmbătrânire prematură, pete (melasmă) și cancer de piele, în cele mai nefericite cazuri. Pielea are memorie, așa că anii în care nu am folosit cremă de protecție solară și-au spus cuvântul. 

Acest pas este necesar, cu atât mai mult cu cât folosesc produse de exfoliere chimică care conduc la o fotosensibilitate crescută a tenului. Momentan sunt foarte mulțumită de crema pe care o folosesc. Este vorba despre Super-Light Daily Wrinkle Deffence SPF 30 with Antioxidants din gama Resist de la PAULA'S CHOICE. Puteți citi mai multe despre ea în această postare. 

După ce am urmat toți acești pași, aștept câteva minute și încep să mă machiez. Nu mă machiez zilnic, dar și în zilele în care nu o fac, rutina de îngrijire este aceeași. 
Săptămâna viitoare, o să vă povestesc despre rutina de seară, care este un pic mai complicată. De asemenea, întrucât momentan citesc cartea Paulei Begoun - The Original Beauty Bible -, intenționez să fac o postare în care să vă povestesc despre câteva dintre miturile pe care ea le demontează în cartea ei, mituri legate de industria cosmetică. Știu că multe dintre voi le cunoașteți, dar sunt convinsă că o parte nu. Postarea este aproape gata, așa că probabil va fi publicată tot săptămâna asta.