12 noiembrie, 2013

Hidratare corectă şi curăţare cu Physiogel

 
Vă spuneam în urmă cu vreo două săptămâni că în rutina mea au intrat recent două noi produse.
Am avut noroc mare anul ăsta de vreme frumoasă, dar cred că nu va mai ţine mult, iar eu mă pregătesc intens pentru iarnă, atunci când tenul meu o ia razna de cele mai multe ori. 
Prin "o ia razna" a se înţelege că mi se deshidratează groaznic, am porţiuni de piele ce se descuamează şi nici machiajul nu se mai aşează calumea pe ten. Aşa că am nevoie de hidratare intensă, la cel mai înalt nivel. Astfel că în perioada asta testez fel de fel de produse care sper să mă ajute în acest sens, aşa cum probabil aţi văzut şi pe pagina de Facebook. 
Recent intrată în rutina mea zilnică este gama de produse dermatocosmetice Physiogel: un gel de curăţare şi o cremă hidratantă, special concepute pentru pielea uscată şi sensibilă. 
Primul produs încercat de mine este gelul de curăţare, pe care-l folosesc zilnic de mai bine de două săptămâni.
 
Este un gel dermatologic de curățare, fluid, hipoalergenic, special conceput pentru pielea sensibilă şi iritată. În primele zile, l-am folosit în fiecare dimineaţă, masând uşor pielea cu mişcări circulare, ca mai apoi s-o clătesc. Vreau să menţionez că acest produs nu este obligatoriu să se clătească, însă eu întotdeauna prefer să fac acest pas indiferent ce produs de curăţare aş folosi.
După câteva zile de folosire în acest mod, am descoperit un altul pe care eu îl prefer. Demachierea ochilor! Pun pe vârful degetului un strop de mărimea unei boabe de mazăre şi masez uşor fiecare pleoapă, ca mai apoi să şterg cu o dischetă. Acest gel dizolvă pur şi simplu tot machiajul ochilor, oricât de puternic ar fi acesta. Este nevoie de vreo două-trei aplicări, până când discheta rămâne perfect curată. Fiind un produs special formulat pentru îngrijirea tenului sensibil, din punctul meu de vedere este perfect pentru demachierea ochilor. Nu simt absolut niciun disconfort, nicio usturime.
Al doilea produs este o cremă hidratantă. Pentru început aş menţiona faptul că multe dintre cremele de faţă sunt concepute dintr-un amestec ce are la bază apă şi ulei. Pentru stabilizarea acestora este nevoie de emulgatori. Aceştia se pot însă acumula în piele şi în momentul spălării, antrenează lipidele care se găsesc în aceasta şi astfel lasă pielea şi mai uscată.
Ceea ce aduce nou această cremă este structura inovatoare DMS - Structura Dermo-Membranară. Inovaţia acestei tehnologii constă în aranjarea lipidelor într-o configuraţie lamelară, care mimeaza perfect structura pielii. Astfel, DMS ajută la repararea şi fortificarea barierei hidrolipice a pielii, refăcând conţinutul lipidic, fără a altera structura acesteia.
De ce sunt atât de importante lipidele? Recunosc că înainte de-a studia aceste produse, nu aveam prea mare habar niciu eu. Dar acum că m-am luminat din acest punct de vedere, o să încerc să vă luminez şi pe voi, cele care poate la fel ca şi mine nu ştiaţi cât de importante sunt lipidele pentru piele.
Astfel, lipidele sunt atât de importante în sănătatea pielii deoarece dezechilibrul barierei lipidice duce la uscarea sau iritarea pielii. Ele se găsesc în stratul superior al pielii şi creează o barieră de permeabilitate, menţinând astfel hidratarea optimă a pielii şi asigurând supleţe şi flexibilitatea acesteia.
Ca să n-o mai lungesc cu explicaţii care de care mai ştiinţifice, crema asta e mană cerească dacă aveţi ten uscat şi sensibil. Are o textură destul de groasă şi la început am crezut că n-o să funcţioneze ca şi cremă de zi, întrucât în această perioadă am deocamdata tenul normal spre mixt. Ştiam de la o colegă care-o foloseşte de câteva luni c-o aplică seara, înainte de culcare. Am încercat-o totuşi dimineaţa, înainte de aplicarea unei creme cu factor de protecţie solară, care nu-mi lipseşte din rutină.
Deşi are o consistenţă destul de groasă, aplicată atât cât trebuie, crema intra foarte repede în piele. Nu am întâmpinat niciun fel de problemă pe parcusul zilei la modul să mi se îngraşe pielea mai tare decât în mod normal, iar fondul de ten se aşează de vis aplicat peste această bază.
Însă adevarata revelaţie pe care-am avut-o cu acest produs a fost faptul c-a făcut minuni pentru leziunile de psoriazis care nu vor nicicum să dispară. Dacă-mi citiţi blogul, probabil ştiţi deja că mă confrunt cu afecţiunea asta de mai bine de şapte ani şi am încercat de-a lungul timpului fel de fel de creme care să mă ajute. Unele au făcut-o într-o oarecare măsură, altele mai deloc. Am descoperit cu bucurie însă că Physiogel cremă mă ajută foarte mult. O aplic pe leziuni de două ori pe zi, dimineaţa şi seara. Leziunile nu au dispărut complet (asta chiar ar fi o adevărată minune), însă s-au redus considerabil. Ceea ce intenţionez însă să fac după ce termin această cremă este să-mi cumpăr Physiogel A.I. cremă, special concepută pentru pielea uscată, înroşită, iritată şi cu mâncărimi.
Spuneţi-mi dacă se numără printre voi persoane care au încercat şi această cremă şi v-a ajutat cu această problemă. Sau dacă aţi folosit până acum vreun produs Physiogel. Dacă nu aţi făcut-o, o parte dintre voi veţi avea ocazia să le încercaţi prin intermediul blogului. Ţineţi aproape! :D 

Gama de produse Physiogel se găseşte în farmaciile Sensiblu, Centrofarm şi Dona.