09 decembrie, 2012

Rutina mea de ingrijire a tenului pe timp de iarna


V-am vorbit aici despre rutina mea de ingrijire a tenului pe timp de primavara si, cum sezonul rece a inceput, o sa va vorbesc despre rutina mea din prezent, asa cum v-am promis.
Pentru inceput sa va spun cateva vorbe despre cum se prezinta tenul meu iarna: usor gras pe nas, deshidratat pe pometi si-n jurul nasului si gurii,  in rest normal, pistrui, pori dilatati si culoare destul de neuniforma. Si acum sa trec direct in miezul problemei! 

Dimineata
In fiecare zi cand ma trezesc, ma spal pe fata cu gelul de curatare cu Vitamina C si miere manuka de la NOW SOLUTIONS. Imi place pentru ca are un miros revigorant, de citrice, plus ca nu-mi usuca pielea si curata foarte bine tenul. Dupa ce mi-am spalat fata, sterg cu un prosop moale si las cateva minute sa fie perfect uscat. Mai apoi aplic crema de ochi de la Redermic+ de la LA ROCHE POSAY si crema cu factor de protectie solara 30 de la PETER THOMAS ROTH. Las vreo 5-10 minute sa intre bine in piele si apoi trec la aplicarea fondului de ten si a machiajului. In unele zile, in functie de cat de lenesa sunt, aplic si lotiune tonica imediat dupa spalarea cu gelul de curatare. 
Seara
Rutina mea de ingrijire a tenului nu este la fel in fiecare seara, insa demachierea e aceeasi. Mai intai imi demachiez ochii cu solutie micelara BIODERMA, iar mai apoi trec cu o discheta demachianta imbibata in solutie si peste fata, gat si decolteu. Mai apoi imi spal fata cu acelasi gel de curatare ca si dimineata. 
Luni, miercuri si vineri: dupa ce mi-am demachiat si curatat fata, aplic lotiunea tonica Keratoplast de la MARIO BADESCU. Mai am putin din ea si-o termin in cateva zile si probabil ca voi cumpara o lotiune tonica de pe iherb pe care-am pus ochii de ceva timp. Dupa acest pas, imi las fata sa se usuce complet - in jur de 10-15 minute. Apoi aplic lichidul cu BHA de la PAULA'S CHOICE pe care abia astept sa-l termin. Nu simt ca mi-a ajutat in vreun fel fata, insa daca tot l-am cumparat, vreau sa-l si termin. Las sa treaca inca vreo 15 minute, iar apoi ma dau cu gelul hidratant antirid cu vitamina A de la DERMA E. In serile cand simt ca tenul imi este foarte deshidratat, aplic crema Nutri-Gold Silk de la L'OREAL. Imi place foarte mult aceasta crema intrucat hidrateaza foarte bine pielea. De asemenea, ma dau cu aceeasi crema de ochi pe care-o folosesc si dimineata. Las cel putin o ora sa patrunda toate cele in piele ca sa nu ung toata fata de perna. Si pe urma tzup in pat.
Marti, joi si sambata: respect acelasi procedeu de demachiere/curatare ca mai sus. Dupa vreo 10 minute de la acest pas, ma dau cu exfoliantul cu AHA de 5% de la PAULA'S CHOICE si cu crema de ochi. Nu dau cu nicio alta crema dupa, intrucat nu simt nevoia. Insa, in serile in care-mi simt tenul foarte deshidratat, aplic din nou crema de la L'OREAL
Duminica de cele mai multe ori nu ma machiez, asa ca seara imi spal fata cu gelul de curatare si dau cu tonic. Aplic crema de ochi si nimic mai mult. O seara pe saptamana imi las tenul sa-si faca de cap cu uleiurile lui proprii si personale pe care le secreta peste noapte. 
Masti si scrub-uri
Poate deja stiti ca sunt o fanatica a mastilor de fata. In ultimul timp, am cam consumat mastile pe care le aveam si acum cercetez pentru a-mi reinnoi stocul. Insa, din cele cateva masti care mi-au mai ramas, masca hidratanta de la NO7 este de departe preferata mea. O aplic o data sau de doua ori pe saptamana, in functie de nevoile tenului. Alte masti pe care le mai folosesc: masca cu argila de la BOOTS, Healing & Soothing Mask de la MARIO BADESCU, Silver Powder de la MARIO BADESCU si masca Mint Julep de la QUEEN HELEN. Pe aceasta din urma o aplic local, atunci cand am vreun nemernic de cos. 
La capitolul scrub-uri stau foarte bine: am trei bucati si le alternez in functie de stare - cum mi se arata mie in momentul respectiv, asa le folosesc. Ma scrubuiesc cam de 2-3 ori pe saptamana. Scrub-urile pe care le am sunt cel cu capsuni de la MARIO BADESCU - nu are particule exfoliante foarte abrazive, insa textura lui foarte bogata imi lasa tenul foarte moale si hidratat. Il mai am pe cel de la QUEEN HELEN cu miere si ovaz care este destul de bland si pe care-l folosesc cel mai rar. Iar preferatul meu in prezent este scrub-ul cu caise de la ST. IVES care are particule abrazive destul de puternice, insa cu toate acestea este destul de bland. Imi lasa tenul suplu si-l simt foarte curat. 
De vreo cateva zile, au ajuns la mine in dulapior inca doua produse de ingrijire a tenului: exfoliantul Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA de la PAULA'S CHOICE si Hyaluronic Acid Creme de la NOW SOLUTIONS. Pe primul l-am cumparat intrucat imi place atat de mult exfoliantul cu 5% AHA din aceeasi gama, incat mi-am spus ca trebuie neaparat sa-l am si pe acesta. Crema cu acid hialuronic am cumparat-o pentru ca era la o oferta foarte buna - era redusa la 3$ de pe la 18$. Incet incet o sa le introduc si pe aceste doua produse in rutina mea de ingrijire. Deja m-am si gandit cum o sa le folosesc: exfoliantul cu AHA o sa-l folosesc o data pe saptamana, duminica, iar crema cu acid hialuronic o voi folosi cand port fond de ten cu factor de protectie, in zilele respective nemaiavand nevoie si de o crema cu SPF.
In momentul de fata, ma aflu intr-o perioada buna a tenului meu. Spre sfarsitul verii, eram destul de nemultumita, pentru ca aveam un program haotic si nu mai respectam deloc niciun fel de rutina: pe ce puneam mana, cu aia ma dadeam. Dintre toate produsele mentionate mai sus, preferatele mele sunt solutia micelara Bioderma, la care renuntasem la un moment dat si la care-am revenit cu mult drag, exfoliantul cu AHA, care mi-a imbunatatit vizibil textura pielii si masca hidratanta de la NO7, care ma scoate din incurcatura atunci cand mi se usuca groaznic pielea. Intrucat la capitolul masti de fata stau destul de prost in momentul asta, multe din ele fiind pe terminate, intentionez sa ma cadorisesc cu niste masti nou-noute.
Care sunt mastile voastre de fata preferate?