24 iunie, 2012

Vara nu-i ca iarna: cum ma machiez in sezonul estival

Nu sunt o experta cand vine vorba de machiaj, insa fac parte din grupul femeilor care nu ies nemachiate din casa. Decat foarte rar...
Cand cobor din bloc, ma uit intotdeauna in oglinda din lift si daca nu-mi place ce vad, exista riscul sa mi se dea peste cap tot restul zilei.
Fie ca e vorba doar de putin rimel sau de putin fard de obraz, nu ma simt 100% sigura pe mine daca n-am acel ceva care sa ma faca sa ma simt bine in pielea mea.
Pe masura ce se apropie sezonul estival, magazinele abunda de colectii pline de culoare, revistele sunt pline de sfaturi despre ce ar trebui sa porti sau sa nu porti vara, iar make-up gurus de pe youtube se intrec care mai de care in crearea/recrearea unor look-uri potrivite pentru acest sezon. Cei din urma sunt principala mea sursa de inspiratie fie ca e iarna, fie ca e vara. Sunt zile cand ma uit ore intregi la video-uri in cautarea acelui machiaj pe care sa-l port a doua zi. 
Daca iarna port un machiaj foarte studiat, vara nu mai acord o asa mare atentie perfectiunii si simt ca am o libertate mult mai mare in alegerea produselor. Daca iarna imi ia aproape o ora pana-mi compun machiajul, vara sunt gata in mai putin de jumatate de ora. Daca mai sunt si bronzata, atunci lucrurile se simplifica si mai mult. 
Asadar, pentru sezonul acesta sunt cateva trenduri care mi-au atras atentia si pe care, in functie de starea de spirit cu care ma trezesc dimineata, incerc sa le si pun in aplicare. 
  • un machiaj al fetei si ochilor cat mai natural, cu accent pe buze machiate in nuante de fuchsia, portocaliu, tangerine sau roz puternic 
  • cel mai simplu machiaj posibil - fara nimic la ochi, un ten bronzat si ruj nude sau eventual un gloss 
  • accentul este pus pe machiajul ochilor - culori pastelate sau neon
  • macara colorata - nu detin momentan asa ceva, dar studiez piata 
  • tusuri colorate 
Daca tot v-am pus in tema cu preferintele mele legate de trendurile acestei veri, o sa va arat exact ce produse folosesc. 
Machiajul fetei 
In primul rand, tenul tre' sa arate impecabil. Asadar inainte de toate, cea mai mare atentie trebuie acordata ingrijirii acestuia si abia apoi machiajului. Daca iarna prefer un fond de ten cu acoperire medie spre mare, vara folosesc ori un fond de ten pe baza de apa cu acoperire mica spre medie, ori un BB Cream atat de in voga la ora actuala, produse folosite doar pentru uniformizarea nuantei pielii. Imi place sa mi se vada tenul asa cum e, mai ales ca de la soare ma umplu de pistrui si-i iubesc de nu mai pot! Pentru fixarea machiajului, folosesc si-un strop de pudra in zonele unde tenul este ceva mai gras - nas, barbie si frunte. 
Bronzer-ul joaca rolul cel mai important in machiajul de vara. Cel putin in cazul meu. Desi medicul mi-a recomandat sa stau cat mai mult la soare, nu sunt mare prietena cu acesta mai ales cand vine vorba de fata. Da, imi place bronzul natural, dar cand nu e ce facem? Pai daca avem un fard bronzant de buna calitate si intr-o culoare potrivita nuantei noastre de piele, problema este ca si rezolvata. Sa nu uitati de gat si de urechi! In zilele in care ma simt viteaza, e de-ajuns sa aplic doar bronzer si putin fard de obraz si sunt gata. Si daca tot am adus vorba de farduri de obraz, nuantele mele preferate pentru vara sunt cele in tonuri calde de portocaliu sau corai.
Machiajul ochilor

Vara nu folosesc niciodata tus/creion negru sau in nuante foarte inchise, decat in cazuri exceptionale. Optez pentru farduri in nuante deschise, tusuri colorate si rimel din belsug. Desi multi make-up artisti recomanda pentru vara un rimel rezistent la apa, eu nu folosesc niciodata un produs de genul. Consider ca daca un rimel este cu adevarat de calitate, acesta este bun si pe timp de vara si pe timp de iarna. Insa, inainte de orice produs urmeaza sa aplic, baza de machiaj este sfanta indiferent de anotimp. Am pleoapele excesiv de uleioase si daca nu le pregatesc cum se cuvine, indiferent de cat de bun ar fi un fard, in doua-trei ore acesta se strange in pliuri si arata foarte inestetic. 
Machiajul buzelor
Cand vine vorba de rujuri, ma declar mare fana a nuantelor de roz. Insa mi-am pus in cap ca in aceasta vara sa experimentez si culori ceva mai turbate. Totusi nu renunt la rujurile nude cand optez pentru un machiaj mai puternic al ochilor. 
Unghiile
Consider ca foarte importanta este si culoarea unghiilor: manichiura trebuie sa fie in concordanta cu  intregul machiaj. Astfel, in aceasta vara nu voi folosi nuante inchise, ci doar pastelate. 
Si-n ultimul rand, vreau sa va mai spun ca vara nu-mi lipseste din geanta apa termala: fie c-o folosesc pentru fixarea machiajului, fie pentru reimprospatarea acestuia pe parcursul zilei sau doar pentru racorire, aceasta este un must! 
Cred ca v-am lamurit ce inseamna machiajul de vara pentru mine si, ca sa nu ramana doar la stadiul de vorbe, saptamana viitoare o sa va arat si partea practica. Momentan mi-a iesit un cos simpatic fix pe varful nasului si nu ofer o imagine prea incantatoare. 
Aceasta postare este rezolvarea temei numarul 3 din cadrul Scolii de Beauty Blogging L'Oreal