26 octombrie, 2011

doua vorbe despre...fuck buddies

doua vorbe despre...fuck buddies

probabil ca ati ramas uimite de titlu :) pregatiti-va ca urmeaza un post luuuuuuuung!
postul meu de azi pleaca de la un post al Laviniei: http://crazy-in-loveee.blogspot.com/2011/10/prieteni-cu-beneficii.html. dupa ce l-am citit si mai ales dupa ce-am citit comentariile – unele dintre ele marturisesc ca m-au socat prin obtuzitatea lor – am tot discutat cu persoane apropiate despre chestia asta. m-am gandit si m-am razgandit de 740 de ori daca sa scriu sau nu acest post, fiind mai mult decat convinsa ca ma voi supune singura judecatilor si oprobriului public. speranta mea este insa ca am cititoare destul de destupate la minte si cu vederi liberale, care vor sa-si traiasca viata frumos, cum aleg ele si nu cum aleg altii pentru ele.
imi circula ideile in cap ca avioanele. e un haos total si toata noaptea m-am gandit la asta, dar sper sa ma fac cat de cat inteleasa de toata lumea.
observ ca pe masura ce inaintez in varsta, mi se schimba foarte mult perceptiile vis-à-vis de viata in general. si cand spun foarte mult, spun ca in unele cazuri mi s-au schimbat la modul extrem. asta se cheama in opinia mea evolutie. un lucru foarte important pe care l-am invatat este sa nu judec. cu totii avem prejudecatile noastre, fie ca recunoastem asta sau nu. oricat de liberali am fi, la un moment dat ne incolteste in minte o prejudecata chiar daca e mica mica, ea tot prejudecata se cheama. fie ca vorba de un artist, fie ca e vorba de-un stil de muzica, fie ca e vorba de un brand, fie ca e vorba de o etnie, fie ca e vorba de-o religie, ne lovim zilnic de prejudecati si ele nu vor disparea cel mai probabil niciodata. eu insa mi-am dorit si-mi doresc in continuare sa reduc la minim genul asta de idei preconcepute care-mi incoltesc in minte. nu e absolut nimeni pe lumea asta in masura sa-l judece pe cel de langa el: nici mama ta, nici tatal tau, nici Einstein, nici Obama, nici seful tau…nici nimeni.
fiecare isi traieste viata cum pofteste. toti tre’ sa ne facem norma de greseli pe lumea asta. OBLIGATIA noastra este sa traim frumos, sa ne respectam si sa ne facem fericiti. daca mai facem fericiti si pe unii de pe langa noi, cu atat mai bine. insa asta nu tre’ sa fie scopul nostru in viata. ca mama sau tata nu traieste viata in locul tau.
dupa aceasta scurta introducere trec la subiectul care ma arde acum. este vorba despre conceptul de “fuck buddies” care este cunoscut de cand lumea si pamantul, dar care vad ca mai nou este folosit sub numele mai elegant de “friends with benefits”. banuiesc ca majoritatea stiu la ce se refera acest concept.
ceea ce-mi doresc eu ca lumea sa inteleaga este ca nu toti avem aceleasi vise/dorinte/aspiratii in viata, si prin urmare nu avem aceleasi prioritati. se pare ca nu multi inteleg chestia asta si de-aici vin si opiniile in contradictoriu, care dau nastere in multe cazuri la jgniri gratuite, asa cum am vazut in comentariile la postul amintit mai sus.
da, stiu ca majoritatea femeilor sunt educate intr-un asa fel incat cand ajung la maturitate sa creada ca tot ceea ce conteaza in viata este sa se marite si sa faca copii. si pe mine la fel m-au educat parintii mei. mama si-acum mai spera c-o sa-mi reevaluez prioritatile si-o sa-mi schimb parerile referitoare la cum tre’ sa-mi traiesc viata, desi ii spun mai mult decat saptamanal ca am cu totul alte asteptari de la viata.
probabil ca daca scriam acest post la 20-25 de ani arata cu totul altfel. v-as fi spus ca dragostea este tot ce conteaza in viata, ca este cel mai minunat lucru de pe pamant si asa mai departe. sa nu credeti c-am avut mari deceptii in dragoste sau mai stiu eu, pentru ca nu e cazul. am avut parte de relatii frumoase langa oameni minunati pe care-i respect in continuare, chiar daca nu mai suntem impreuna. n-am suferit vreo mare dezamagire in dragoste care m-a facut sa-mi schimb conceptia vis-à-vis de acest sentiment.
vad zi de zi in jurul meu relatii triste. oameni care stau agatati in relatii care nu le aduc fericire, liniste sufleteasca asa cum ar trebui o relatie sa le-aduca. oameni care stau in relatii nepotrivite de frica sa nu ramana singuri, de teama unui nou inceput, de teama sa nu fie judecati, din obisnuinta…ajungand sa se complaca in niste situatii de cacat, ma scuzati. si majoritatea acestor oameni sunt femei. femei care-si preseaza iubitii prin fel de fel de tertipuri sa le ia de neveste, ca mai pe urma sa-I preseze sa faca copii. mi-e dat sa vad zilnic cupluri care se afiseaza in cercuri mari ca fiind cupluri fericite, vai ce mult se iubesc ei si ce bine se mai inteleg, ca mai apoi sa afli ca in spatele cortinei, cuplul ala se afla intr-o sitatie de-a dreptul dramatica.
dragelor, dragostea nu este ceea ce conteaza cel mai mult intr-un cuplu. mi-au trebuit aproape 32 de ani si patru relatii de lunga durata ca sa inteleg si sa invat asta. dragostea se duce! da, da se duce. nu confundati dragostea cu obisnuita cum face majoritatea! si daca dragostea se duce, cu ce mai ramai? pai ar trebui sa ramai cu prietenia, intelegerea, respectul care te leaga de omul de langa tine. degeaba te iubesti cu cineva daca nu exista aceste lucruri si mai ales daca nu exista COMPATIBILITATE. asta am invatat dupa ultima mea relatie care ajunsese in punctul de “da, ne iubim, insa nu e de-ajuns”.  iar fazele cu “iubirea invinge totul” sunt bullshit-uri telenovelistice si nu va doresc sa va convingeti pe propria piele ca asa e.
in alta ordine de idei, conceptul de fuck buddy pare unul de bun simt cand prioritatea ta in viata nu este sa te mariti si sa faci copii sau nu-ti doresti o relatie serioasa la momentul respectiv sau in general. iar faza cu femeile nu pot face sex fara sa implice sentimente este mai mult decat gresita. inseamna ca nu esti indeajuns de constient de sine si indeajuns de lucid incat sa fii in stare sa separi clar cele doua concepte.  iar daca asta face din tine o curva, so be it! Mai bine sunt o curva fericita, decat o femeie cuminte sau  una care viseaza cai verzi pe pereti si se da mare puritana c-o viata mizerabila asa cum vad zi de zi in jurul meu.
fetelor, invatati sa va iubiti si sa va respectati ca nimeni n-o va face pentru voi! si mai ales invatati ca barbatii nu sunt cu absolut nimic mai presus decat noi. n-au mai multe drepturi decat noi. suntem egalele lor! ce fac ei putem si noi sa facem, daca nu mai bine, cel putin la fel de bine.
pentru ca multe v-ati creat complexul asta de inferioritate fata de barbati, am ajuns sa fim judecate de ei si mai ales de alte femei, chestie care mi se pare mult mai trista. de aia un barbat care si-o trage cu multe e un smecher si-o femeie care face aceeasi chestie e o curva. de-aia sunt sute, mii si sute de mii de femei agresate fizic si verbal de barbatii lor si terorizate psihic.
un fuck buddy iti ofera ce-ai tu nevoie la momentul respectiv, fara bataile de cap pe care ti le da o relatie de care poate ti s-a luat la un moment dat. si daca in final esti “proasta”, asa cum zicea cineva, si te implici emotional iti asumi treaba asta. lucruri imprevizibile se intampla mereu in viata. asta nu te face pe tine sau pe el proasta/prost. da, in cazul in care te-ai bagat de la bun inceput intr-o astfel de relatie avand oarece sentimente vis-à-vis de persoana respectiva si sperand ca la un moment dat se va schimba ceva, asta e cu totul alta poveste. si la fel tre’ sa fii contient de eventualele repercursiuni. la fel cum atunci cand intri intr-o relatie serioasa, tre’ sa-ti asumi faptul ca exista posibilitatea ca la un moment dat acea relatie sa nu mai functioneze. nu va bateti joc de voi si nu permiteti nici altora s-o faca!
cat despre faza cu “si fetelor nu mai fiti proaste, astea-s abureli ale baietilor, cand unu' va zice ca vrea sa fiti "prieteni cu beneficii" e clar ca nu-l interesati prea tare, dar daca voua va place sa va multumiti cu ce primiti sa nu va mai plangeti in pana mea ca ati fost "folosite" – cred ca asemenea chestii se intampla mai degraba in adolescenta, si nu daca e vorba de doi oameni maturi care se inteleg super bine, care nu-si doresc relatii serioase, care isi seteaza de la bun inceput asteptarile pe care le au unul de la celalalt si DISCUTA inainte de-a trece la procesul in sine si stiu in ce se baga, cu avantaje si dezavantaje.
fetelor, fiti destepte si sincere cu voi! setati-va aspiratii si asteptari inalte de la viata si incercati sa le si realizati! nu va multumiti cu putin, indiferent de perceptia celor din jurul vostru. INTOTDEAUNA se poate mai mult si mai bine! va doresc sa fiti fericite!  
si-o mica exemplificare a celor spuse de mine:
doua vorbe despre...fuck buddies

fie ca sunteti de-acord sau nu cu cele spuse de mine mai sus, astept comentariile voastre care, in cazul in care vor exista, sper sa fie pertinente :)